Cjelogodišnje radionice u Centru za tehničke aktivnosti „Veruda“ šk. godina 2021/22.
Zajednica tehničke kulture Pula djeci i mladima grada Pule nudi mogućnost organiziranog provođenja slobodnog vremena za sve kreativce – učenike od 1. – 8. razreda osnovnih škola prema njihovom interesu i afinitetu.
U Centru za tehničke aktivnosti „Veruda“ u tijeku su cjelogodišnje radionice iz područja robotike, elektrotehnike,elektronike, obnovljivih izvora energije,graditeljstva, brodomaketarstva i modelarstva,recikliranja, pokusa i eksperimenata, lego konstruktorstva, informatike i drone i digitalne fotografije.
Centar za tehničke aktivnosti Veruda opremljen je robotskim setovima, robotskom rukom, Boe-Bot, Hexapod robotima, m-Botovima, 3D printerom, LEGO WeDo edukativnim setovima, setovima Smart Section E 182 sa 153 eksperimenta iz područja magnetizma, elektronike i elektro-magnetizma, edukativnim setovima za izradu pokusa u fizici i kemiji, alatima i strojevima za obradu drvenih materijala, računalima. Polaznici mogu upravljati robotima, voziti dronove, raditi sa digitalnim fotoaparatima, savladati tehnologiju izrade solarnih punjača za mobitele sa integriranom svjetiljkom.
Ponosni na donaciju gosp. Nenada Bakića i doniranim BBC micro: bitovima naš program usmjeren je ka stalnom razvoju znanja i kompetencija neophodnih svakom pojedincu u digitalnom dobu, uvodeći polaznike u svijet njihove budućnosti. Naši STEM polaznici u okviru programa uče se logici, istraživanju i promišljanju, programiranju, robotici, korištenju alata za obradu teksta, slike, zvuka i videa, upotrebi tehnologija, sigurnoj i odgovornoj digitalnoj komunikaciji kroz samostalan i timski rad.
Radionice se održavaju srijedom, četvrtkom i petkom od 17,00 – 18,30 sati u Centru za tehničke aktivnosti „Veruda“, Trg kralja Tomislava 13.
Organizirane radionice i programi izvanškolskih tehničkih aktivnosti za učenike osnovnih škola Grada Pule namijenjene su zainteresiranim i darovitim učenicima koji se žele u slobodno vrijeme hobistički baviti različitim tehničkim aktivnostima, te se na taj način afirmirati i potvrditi svoj talent za tehniku kroz različita područja.
ROBOTIKA
Učenici će upoznati programski jezik LOGO i Python , razviti sistemski pristup pri rješavanju problema i algoritamski način razmišljanja koji omogućava razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih programskih rješenja uz primjenu u raznim područjima života i rada.
Kroz automatiku približiti ćemo učenicima pojam mikroupravljača, osnova programiranja i elektronike, naučiti će čitati elektroničke sheme, razlikovati vrste i načine rada senzora, koristiti osnovnu sintaksu programskog jezika C te se pravilno služiti funkcijama ugrađenim u Arduino compiler.
Na radionici učenici sastavljaju trodimenzionalne objekte iz zadanih nacrta modela kompleta Fischertechnik Universal. Prepoznavanjem dijelova, primjenom i strateškim razmišljanjem rade vježbe u kojima sastavljaju kosinu, kotač, polugu, kardanski i zupčani remen, lančani, tarni i pužni prijenos te zubnu letvu, barataju osnovnom sintaksom programskog jezika RoboPro te izrađuju praktičan rad kao npr. Semafor, signalna svjetla, pokretne rampe, dizalice i dr. Nakon sastavljanja konstrukcija učenici rade vježbe spajanja konstrukcija sa motorima i napajanjem kako bi u zadnjem koraku mogli iste spojiti na računalo te pristupiti vježbama programiranja njihovog pokretanja preko sučelja.
Polaznici koriste računala, Interface Fischertechnik i razne elektroničke komponente i senzore, te sastavljaju robotska kolica. Učenici programiraju robotska kolica kako bi pratili zadanu putanju, izbjegavali prepreke na zadanom poligonu.
ELEKTRONIKA
Učenici projektiraju, izrađuju i dokumentiraju jednostavne elektroničke i digitalne sklopove i uređaje prema zadanim parametrima, leme jednostavne strujne krugove, rade pokuse sa diodama, kondenzatorima i otpornicima te vježbe iz elektrostatike i elektriciteta, proučavaju vodiče i izolatore, određuju kapacitet i polove kondenzatora. Učenici upoznaju pojam magneta, magnetskog polja, proučavaju princip rada kompasa. Rade vježbe sa baterijom i elementima kao što su žarulja, rade pokuse kako bi saznali na koji način nastaje struja te kako se radi serijsko i paralelno vezanje žarulja. Učenici upoznaju Ohmov zakon kroz pokuse sa potenciometrom i ampermetrom, rade vježbe sa elektromagnetom i zavojnicama te pretvaranje elektriciteta u zvuk. Izrađuju elektroničke sklopove i implementiraju ih u sustav, mjere električne veličine na pripadajućim elektroničkim elementima, mijenjaju, ugrađuju, popravljaju i održavaju elektroničke elemente i sklopove te izrađuju tehničko-tehnološku dokumentaciju.
GRADITELJSTVO
Na graditeljstvu učenici upoznaju različite vrste materijala i specifičnosti njihove obrade. U radu koriste Unimat basic strojeve, šperploču, ljepilo za drvo i alate za obradu drveta te izrađuju makete.
Recikliranjem izrađuju makete, izrađuju razne uporabne predmete, nadograđuju elektroničkim i ostalim elementima. Usmjereni na ekološku osviještenost i brigu za okoliš i održivi razvoj, razvijaju motoričke sposobnosti, potiču razvoj logičke i prostorne inteligencije te socijalne vještine i kreativno mišljenje.
AUTOMODELARSTVO
Učenici sastavljaju automodele, proučavaju sheme, programiraju regulatore brzine, ugrađuju i podešavaju prijemnike i predajnike upravljačke stanice. Na radionici se provode vježbe rada sa lemilicom i korištenje modelarskih alata i oprema za programiranje te vožnja Elektro automodela mjerila 1:10, benzinskih modela Buggy mjerila 1:5..
Učenici izrađuju EITECH konstrukcije, proučavaju shemu izrade, razlikuju vrste i način primjene alata te izrađuju modele koji nisu predviđeni u shemama. U početnom stupnju koriste se plastični elementi, vijci i matice nakon čega prelaze na kutije sa metalnim elementima. Na radionici se koriste LEGO WeDo edukativni setovi, sastavljaju i programiraju Lego Creator, Lego City i Lego Technic modeli.
ELEKTROTEHNIKA
Cilj radionice je projektirati, izraditi i održavati električnu instalaciju i mrežu primjenom zakona elektrotehnike. Učenici primjenjuju temeljne fizikalne zakone na jednostavne strujne krugove, odabiru i spajaju elemente prema postojećoj shemi. Izrađuju produžni kabel, spajaju fluo cijevi, osigurače i uzemljenje, utičnice i prekidače te indikatore. Mjere električne veličine na elementima strujnog kruga, izrađuju električnu shemu, projektiraju jednostavne električne instalacije prema zadanim parametrima.
FOTOGRAFIJA
Namijenjena učenicima da upoznaju digitalne fotoaparate i osnove fotografiranja. U radu proučavaju vrste kadrova, planova i kutova snimanja, uočavaju i razumiju prirodu svjetla i vrste rasvjete u fotografiji. Fotografiraju reportažnu, portretnu, pejzažnu, reklamnu i modnu fotografiju. Poticanjem i razvijanjem interesa učenika za prirodne, tehničke i srodne znanosti, te praćenjem naprednih tehnologija, rad s digitalnim fotoaparatom i dronom želja nam je novu tehnologiju približiti što većem broju djece, s ciljem da upoznaju sve načine na koje se rad s dronom može primjeniti, te uspješno savladaju vještinu i tehniku upravljanja s dronom.
EKSPERIMENTI
za potencijalno darovitu djecu,koja pokazuju zanimanje za aktivnosti s eksperimentima, fiziku, kemiju,tehniku kao i djecu čiju znatiželju zadovoljavaju učenje, znanje i istraživanje. Učenici upoznaju pojam magneta, magnetskog polja, proučavaju princip rada kompasa. Rade vježbe sa baterijom i elementima kao što su žarulja, rade pokuse kako bi saznali na koji način nastaje struja, kako rade elektroskop, brodski kompas, električna brava, potenciometar, grijač, elektromagnet, Morzeova abeceda, električno zvono, Wagnerov čekić.
Učenici upoznaju Ohmov zakon kroz pokuse sa potenciometrom i ampermetrom, rade vježbe sa elektromagnetom i zavojnicama te pretvaranje elektriciteta u zvuk.Na radionici koristimo Setove Smart Section E 182 sa 153 eksperimenta iz područja magnetizma, elektronike i elektro-magnetizma.
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
Učenici će kroz malu školu obnovljivih izvora energije naučiti koji su to obnovljivi izvori energije i što su, specifičnosti ovih izvora energije te načine korištenja sunca, vjetra, plime i oseke, valova, biogoriva i drugih obnovljivih energenata.
Osim teoretskih znanja učenici će kroz multimedijalne igre i prezentacije vidjeti i praktične primjene ovih izvora. Tijekom radionice polaznici će biti u mogućnosti izraditi i vidjeti male makete vjetroelektrane, solarne elektrane, solarne punjače za mobitele s integriranom svjetiljkom,'Solarni terarij za mini eko sustav“, praktičnu primjenu i tehnologiju 3D ispisa.
INFORMATIKA
Polaznici u okviru ovoga područja stječu osnovna saznanja o mogućnostima izrade prezentacije korištenjem programa MS PowerPoint, pravilnog ponašanja na Internetu, kao i česte zlouporabe Interneta u razne negativne svrhe.
Kakav je Internet medij. Tko se sve služi Internetom? Nasilja na Internetu, lažno predstavljanje, pedofilija, virusi, provala u osobne podatke. Kako se zaštititi?
Na zanimljiv način savladati će vještine za pripremanje prezentacije, slajdove s tekstom, vlastitim crtežima i crtežima i slikama iz galerija,kako dodavati animacijske efekte na slajdove, pripremiti prezentaciju za izvođenje.
BRODOMODELARSTVO I MAKETARSTVO
Na "Maloj školi brodogradnje", spoju tehnike i sporta, omogućuje se djeci školskog uzrasta da pod vlastitim rukama osjete kako nastaje brodomodel. Osim razvijanja psihomotoričkih vještina, polaznici obavljaju jednostavne radne operacije, koriste alat i instrumente, komuniciraju i imaju pripadajuću samostalnost i odgovornost u timu. Nakon kratkog teorijskog dijela o hrvatskoj tradicionalnoj brodogradnji i njenoj ulozi kroz povijest, polaznike očekuje praktični rad: upoznaju se s dijelovima od kojih je sastavljen brodomodel, kakve će ih sami prema nacrtima izraditi. Dijelove brodomodela sklapaju u finalnu konstrukciju, te pripremaju za bojenje. Brodomodel se zaštićuje (plastificira) i na njega se nanose završne boje. Na završeni brodomodel montira se dodatna oprema: sistem za radioupravljanje, jedra, konopci i slično, a zatim "svečano porinuće" brodomodela.